Ana içeriğe atla

Büyük Lokma

Büyük konuşmak ne demek bilir misiniz?
Sizleri bilmem ama ben, o büyük konuşanlardan biriyim. Bundan 10 yıl önce çevremdeki insanları gözlemleyip ölünceye kadar yapmayacağım şeylerin listesini yapmıştım.
Listem şöyle başlıyordu:
1-Askerlik yapmayacağım.
2-Evlenmeyeceğim.
3-Çocuk sahibi olmayacağım.
4-Asla düzenli (evden işe, işten eve v.s ) bir hayatım olmayacak.
.... diye devam edip gidiyordu.

O gün için artık, çevremdeki insanların hangi yönlerinden, belki sözlerinden, belki okuduğum kitaplardan v.s. nelerden etkilenip de bu ve daha nice kararları aldığımı pek hatırlamıyorum. Ama bugün dönüp baktığımda, henüz o laflar daha taptazeyken listemde yapmayacağım ilk 4ü yapmışım bile. Hemde üzerinden öyle 10 yıllar geçmemiş, sadece 5 yıl yalnız geçmişken.
1- Askerlik; çok geride kaldı,
2- Evlilik; 3,5 yıl oldu,
3- Çocuk; Alper adında 2,5 yaşında bir oğlum var,
4- Tabii birde işten eve, evden işe bir yaşamım var.
Hayır tüm bunlar kötü olduğu için demiyorum veya kötülemek için yazmıyorum. Ama kendi hayatımda olan bitenlere bakıp, size şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki;
Eğer henüz 10 lu yaşlarınızda kafanızda oluşturduğunuz bir yaşama listeniz varsa, öncelikle onu boş verin. Hatta hayatınızdaki listeleri yırtıp atın, onlara boşu boşuna kafanızda bile yer vermeyin. An'ı Yaşayın. Listelerle, yaşam reçeteleriyle, yada diğer adıyla başkalarının doğrularıyla yaşamayın. Çünkü kaybedecekleriniz, kazanacaklarınızın yanında sıfır kalacaktır.

Yorumlar