Ana içeriğe atla

"Fikir" tek başına para etmiyor, içerik de fikir kadar önemlidir. Fikri değerli kılan, içeriğidir.

Fikirleri olduğunu ve bu fikirlerin daha önce hiç kimsenin aklına gelmediğini söyleyen, bir çok kişiyi dinledim. Doğrusu bir çok konuda fikirleri olmayan biri olarak, bana anlatılan fikirlerin çoğu dahiceydi. Ya da en azından, anlatılanlara göre bence "süpppper" fikirlerdi.
Daha önce hiç kimsenin aklına gelmemişlerdi ve bir eşleri daha yoktu.

Fikirlerini anlatan insanlardan bazıları bu fikirlerini sadece arkadaşlarına anlatmakla, sektörün önde gelenleriyle sohbet konusu yapmakla yetindiler, bazıları ise hayata geçirdiler.
Hayata geçir(e)meyenler için söyleyecek bir şey yok. Ama hayata geçirenler yine de başarılı olamadılar. Emeklerine, fikirlerine, paralarına ve en önemlisi "zamanlarına" yazık oldu.
(Tabi bir çoğu zamana değer vermediği için, onu kayıp olarak görmüyorlar bile. Oysa en büyük kayıp da budur.)

Bana göre o insanların başarısızlıklarının sebepleri arasında atladıkları çok önemli bir nokta vardı; İçerikleri güçlü değildi. Sıradan sloganlar, sıradan metinler ve hatta sağdan soldan derleme kopyala-yapıştır metinlerle doldurmuşlardı.
Çünkü fikirlerinin eşsiz ve muhteşemliğine inanıyorlardı ve hatta onlar için; içeriğe para vermek, parayı çöpe atmakla eşdeğerdi.
Gerçi onların da zaten fikirlerinin içini doldurmak gibi bir amaçları yoktu. Onlar "kullanıcının, müşterinin v.s. fikre hayran kalacağına" inanıyorlardı, ki öyle de oldu.
Atladıkları konu ise şuydu;
Kullanıcı piyasadakinden farklı ve zengin bir içerik görmeyecekse, bu durum onun için sadece tebrik edilesi bir iş'ten, fikir'den daha ileriye gitmez ve kullanıcı o "fikri" hizmet verildiği alanı v.s. en fazla bir iki defa daha kullanır, ondan sonra bir daha dönüp bakmaz bile...

Durum böyleyken; fikirleriniz ne kadar değerli, ne kadar paha biçilmez ve eşsiz olursa olsun, eğer içerik bakımından zengin değilse, kullanıcı için beş para etmez sınıfına girer.
Fikrinize değer verilmesini istiyorsanız, içeriğine de değer verin.

Yorumlar