Ana içeriğe atla

Doğum Günü Mesajları

Geçtiğimiz Pazar günü doğum günümdü. O gün arkadaşlarla doğum günü pastasını midemize indirdikten sonra, o güzel pastanın fotoğrafını çekip instagram v.s yerlerde paylaşmadığımı farkettim. (Malum sosyal ağlar artık yiyeceğimizi başkasıyla paylaşmasak da, yediklerimizin veya yiyeceklerimizin fotoğrafını paylaşmadan edemediğimiz bir yer haline geldi.) 
Fotoğrafını çektiğimde ise geriye şu kalmıştı: 


Doğum günümü kutladık, pastamızı yiyip, kalanıyla fotoğrafını çektik geçti gitti. 
Sonrasında maillerime bakınırken; farklı markalardan, farklı zamanlarda güvenliğim bahane edilerek benden zorla alınmış olan mail adresime gelen doğum günü kutlama mesajlarıma bakındım. Hepsi aynı metinlerle doğum günümü kutluyorlardı. 
Midem bulanarak okuduğum bu sıkıcı mailleri silerken, son anda bir kaçının fotoğrafını alıp burada paylaşmalıyım diye düşündüm ve ekran görüntülerini aldım. İşte yurdun dört bir yanında markalar tarafından büyük bir coşkuyla kutlanan doğum günü mesajarım.

İş Bankası'nden gelen doğum günü mesajımdaki cümlelerin milyonlarca defa ve milyonlarca kişiye gönderildiğini söylememe gerek yok. En sona yazdıkları "Saygılarımızla" cümlesindeki tek nokta ile de zaten "kesin"liği belli etmişler. 
Ama bence böyle kuru bir doğum günü mesajı yerine, geçen hafta bir kaç defa üst üste gönderdikleri bana özel indirimli faizli kredi imkanını doğum günümde şuna benzer "Doğum gününüze özel kredi imkanlarımızdan yararlanmak ister misiniz. Size özel faiz indirimimizden yararlanmak için xx.xx.xx tarihine kadar bizi xxx xxx xxx numaralı telefondan arayabilirsiniz." bir mesaj atarak kutlasalardı daha iyi olabilirdi. Ben yine dönüp bu blog yazısını yazar mıydım? Bilmiyorum, ama mailin sıkıcılığından ve milyonlarca kişiye gönderilmiş bir mailden bahsetmezdim her halde. 

Tchibo.com.tr ekibinden gelen bu mail ise, İş Bankası'ndan daha iyiydi. En azından klasik cümleler ile doğum günümü kutlarken, aynı zamanda bana özel bir indirim fırsatı sunduklarını belirtmişler. Henüz alışveriş yapmadım, yapar mıyım bilmiyordum da. Ama ihtiyacım olduğunda Tchibo.com.tr 'ye bakacağım garantisini verebilirim. Aklımdasın Tchibo.com.tr :)

En çok sevdiğim bankalardan ve her şeye rağmen çalıştığım bankalardan biri ise Garanti Bankası.
Doğum günümü yine klasik bir mesaj ile kutlamışlar. bütün hizmetlerimi (emeklilik, sağlık sigortası vs.) onlardan aldığım için sağolsunlar, bütün bölümleri ayrı ayrı mail atıp kutladılar. Hatta Bonus kart telefonuma da ayrıca mesaj attı. Hiç es geçmediler. Böylece çok güzel baydılar da. Resmen iletişim bilgilerimi paylaştığıma pişman ettiler.
Diğer bir marka ise Mudo. Klasik, sıkıcı bir doğum günü mesajıyla daha karşı karşıya olsamda indirim mesajı olması hoşuma gitti. Ama Mudo'ya da güvenlik için iletişim bilgilerimi verdiğimden o kadar eminimki... 
Konuyu çok uzatmadan ve fazla örnek sunmadan şunu söylemek istiyorum:
-Eğer insanlardan güvenlik bahane ederek iletişim bilgilerini aldıysanız, lütfen bu tür mesajlar yollamayın. Çünkü cidden ilk fırsatta kaçabiliyoruz. 
-Güvenliklerini bahane ederek, iletişim bilgilerini v.s aldınız ve ilk fırsatta mesaj atmaya da hazırsanız; en azından doğum günü mesajlarını kişiselleştirin. 
-En son sizden aldıkları ürüne yakışacak bri aksesuar önerisiyle doğum günününü kutlamanız bile yeterli. satışlarınızda da en kısa zamanda etkisini göreceksiniz. 
-Kişiye özel mesaj atmayacaksanız, hiç atmayın. Çünkü yıl oldu 2014
-Mesaj atacaksanız da özel indirimler sunun ki, o irrite mesajlarınıza bakış açımız birazcık yumuşasın.

Aslında değinecek çok konu, laf sokulacak çok mercii var. Ama benim de artık işime dönmem lazım. 
Herkese iyi çalışmalar. 

Yorumlar

  1. artık herkes standarda bağlamış durumda.. doğum günü, kandil, bayram vb. özel günlerde kalıp mesajlara abanıyorlar.. son derece itici

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikir, görüş, öneri ve yorumlarını paylaştığın için teşekkürler.