Ana içeriğe atla

Look Up Eleştirisi





Yukarıdaki video daha önce İngilizce ( http://www.youtube.com/watch?v=Z7dLU6fk9QY )  olarak yayınlandığında, milyonlarca kişi paylaşmadan edememişti. (Video şu anda sadece YouTube'da 45.7 milyon kişi tarafından izlenmiş)
Bugün Facebook'da bir arkadaşımın aynı videonun Türkçe altyazılısını paylaştığını görünce, yorum olarak yazdığım cümlelerin blogumunda da olması gerektiğini düşünerek, yorumumu buraya aldım: 

Çok kötü bir videoydu, şimdi de türkçe'ye çevrilmiş.. öte yandan adamın söylediklerinin doğruluk payı var, ama abarttığı kadar korkunç değil, hatta bu korkunç olmaktan öte gayet sıradan ve normal bir durum. çünkü; sonuç olarak insanlar her dönemde farklı bir şekilde değişiyor, büyüyor, farklı bir şekilde iletişim kuruyor ve farklı bir şekilde yaşıyorlar. bu yaşanan durum ise, yaşanmakta olan durumu kötü göstermediği gibi, yaşanmakta olanı  daha iyi de yapmaz. sadece yaşananları kendi dönemleri içinde ele alınmasını gerektirir. 

örneğin videoda adam çocukluğunda bisiklete bindiğini ve bundan mutluluk duyduğunu söylüyor. şimdi ise ipad kullananan çocukları eleştiriyor. 
bu iki durumu karşılaştırırken, yüzyıllar öncesinden bir örnek verebiliriz. mesela bisiklet icad edilmemişken veya henüz icad edilmişken bisikleti gören bir yaşlı kalkıp "benim zamanımda bisiklet yoktu, biz çubuklardan at yapardık ve iki bacağımızın arasında at gibi tutup koştururduk" demesiyle bisikletin icadını eleştirmesini ne kadar saçma ise, bu adamın da günümüz çocuklarının teknolojiyle olan ilişkilerini eleştirmesi o kadar saçma. 
bu saçmalığa düşmemek için; yaşananları veya yaşanmışlıkları, kendi dönemleri içinde ele alarak eleştirmek daha mantıklı.

öte yandan facebook'daki yüzlerce arkadaş konusunda ise şöyle hareket ediyorum: arkadaşlık isteği gönderen herkesi kabul etmiyorum. gerçekten tanıştığım ve iletişimde kalmak istediklerimi arkadaş olarak kabul ediyorum ve bu yüzden arkadaş sayım henüz 150 kişiyi geçmedi. bugünlerde Facebook'da 135 arkadaşım var. bu kişilerin 3 veyahut 4 tanesiyle yüzyüze tanışmadık. ama diğerleriyle yüzyüze tanıştığım, görüştüğüm insanlardan oluşuyor. tanışmadığım, görüşmediğim ve belkide görüşmeyeceğim insanları eklemiyorum. 

ayrıca biri beğenmediğim paylaşımlarda çok sık bulunduğunda bunu ona söylüyorum, görüşlerimle ilgili onlarca defa saygısızlık vb yaptığında da söylüyorum ve bir yerden sonra da burada arkadaşlıktan çıkardığım gibi, gerçek hayatımda da arkadaşlığımı kesiyorum. bu şekilde davranırsak sanırım adamın söylediği o ikilemleri yaşamayız. ayrıca adamın anlatımından tam bir ezik olduğu sonucunu çıkardım. kendi hayatını istediği şekilde yönetemiyorsa kişiliği oturmamış demektir. yani bunun teknoloji ile alakası yok. suçu kendinde arasın. teknolojinin onun hayatını yönlendirmesini engellemesi için, bildirimlerini kapatsın, kendisi istediği zaman girip bildirimlere baksın. (yazdıkça konu dağılıyor, değinecek çok şey var. ben de bir video çekeyim :dd )

Yorumlar