Geçen haftalarda Petersburg tatilimde yaşadığım internet sıkıntısı sonrası, sokak gezilerinin o tatlı yorgunluğunun ardından dinlenmek için girdiğim iş yerlerini, wifi olanlar arasından seçtim. Bunu o an bilinçli olarak yapıyor olsamda, arkadaşımla konuşuncaya kadar farkına varmamıştım. Tabii benim gibi tatile çıkmış ve zaten para harcamaya hazır biri için, bir mekanda wifi olması demek; oraya girip yemek yiyeceğim ve harcama yapacağım anlamına da geliyordu. Sonrasında bu konuya biraz daha detaylı olarak dikkat ettim ve neredeyse iş yerlerinin camekanlarının bir köşesinde "wifi bulunur" ibaresinin olmasının bile tek başına müşteri çekme potansiyeli olduğunu gözlemledim. Bu durum sadece yaşadığım deneyim sonrası edindiğim sıradan bir gözlem iken, biraz daha geniş çerçeveden düşündüğümde şunu anladım ki; özellikle yurt dışına giden tatilciler için wifi olan bir mekân demek, oraya müşteri olmak demekti. Konuya bu bağlamda yaklaşırsak, aslında cafe ve restoran benzeri