Ana içeriğe atla
“Elenord ROOSVELT”  demişki;
Başkalarının hatalarından ders alın, çünkü insan; bütün hataları kendi yapacak kadar uzun yaşayamaz...

-----


Arkadaşlarım her zaman için benden yaşça büyük olduklarından olsa gerek, onlardan her zaman "keşke şunu yapsaydım, keşke böyle yapsaydım, keşke şöyle yaşasaydım, keşke, keşke...." gibi, içinde bol "keşke" geçen cümleler duydum.
Ve bundan olsa gerekki, ben de her zaman kendi kendime "hatalarımı kendim yapacağım" diye düşünerek yaşamaya başladım. 
Evet, hayat tüm hataları yapabileceğim kadar uzun değil. Ama kendi hatalarımı kendim yapma lüksüm, hakkım var ve biliyorumki; olurda ölmezsem ve yaşım da çok ilerlerse, çok çok ileriki yıllarda insanlara bir şeyler anlatırken, içinde "keşke" geçen cümlelerim çok az olacaktır. Bundan yüzdeyüz eminim.

-----

Başkalarının doğrularıyla yaşanılan bir ömür, sizi bir koyundan farksız kılmaz ve bu sizi sadece başkalarının hayatını yaşamakla sınırlandırır. Peki siz kimsiniz? Bunu düşünün ve öyle yaşayın. 

-----

Unutmayın;
Hatalar pişmanlıklara da neden olabilir. Ama kendi hatanızın tadına bir kere vardınız mı bir daha asla bu taddan vazgeçemeyeceksiniz. 
Hata yapmaktan korkmayın. Hata yapma hakkınızı, ömrünüzün sonuna kadar kullanın. Ben öyle yapacağım...

Yorumlar