Ana içeriğe atla

Figen İşbir'in Darbeye Karşı Duruşu veya Duramayışı

Ercüment Büyükşener 17 Temmuz 2016 saat 21:51'de, Facebook hesabında herkese açık bir şekilde şöyle yazdıktan sonra;

"Bir askerin, silahsız vatandaşlar üzerine nişan alarak kurşun sıkması, tank sürmesi için nasıl bir nedeni olabilir? Lanet olası vatan hainleri..."


sonrasında Figen İşbir gelir aşağıdaki yorumu yapar, olaylar gelişir;



Figen Isbir Sevgili Ercument, eger halkin tepkisi darbeyi durdurmaya ve/veya caydirmaya katki saglayacaksa, yoneticiler su turden bir cagri yapsalardi nasil olurdu sence ? Ornegin deselerdi ki " herkes evinin , mahallesinin onune ciksin , ya da guvenligini sagladigimiz xyz bolgelerinde toplansin, tank tufek gorurse sadece demokrasiye inaniyoruz diye haykirsin, bayragini sallasin, karanfil atsin tanklara" vb vb... ben de cikardim sokaga. Ama cagri kosun onlari durdurun olarak yapilir/algilanirsa, sokaga cikan cogunlujk demokratlar degil holiganlar olur. Halk askeri asker halki vurur. Ic savas icin sahane bir zemin olusur
BeğenYanıtla7Dün, 13:30Düzenlendi

Ersin KOÇ Aynen, ve darbeciler sayıca daha fazla olsalardı sokaklar kan gölüne dönerdi.
BeğenYanıtla3Dün, 13:37
İbrahim Aytunc televizyonda darbe yaptık diye metinler okunuyor, köprüler kapatılmış, tanklar meydanlara gelmiş "gidip gül verin" mi denilseydi. ne denilseydi?
Figen Isbir Ibrahim Aytunc kardesim, silahli ve darbe/teror niyetli adam tekme, pala ve naradan korkup kacar mi yoksa ates mi acar ? Olayin bu boyutunu atlayip nicin gule indirgiyorsun. Hic olmazsa aralarinda masum emir kulu genc askerleri uyandirmak icin
bariscil durus ise yaramaz miydi ? Boyle yapilsaydi sokaklar daha kalabalik olmaz miydi ? Sokaga cikan halk caydiri etki yaratiysa kalabaligi cesitliligi ve artan sayisi caydiriciligi daha da artirmaz miydi ? Hala anlatamadiysam sozun bittigi yerdeyim

BeğenYanıtla1Dün, 16:03Düzenlendi
Ercüment Büyükşener Figen Hanım, keşke sizin kadar iyimser bakabilseydim. Sizin işyerinizin bulunduğu mahallenizin Muhtarını askerin nasıl vurduğunu gördünüz mü bilmiyorum? Adam sizin dediğinizi yapıyor askerle sadece konuşuyordu. Sözde asker denilen vatan hainleri ne yaptı? Adamı vatanşdaşın gözleri önünde çekip yakın mesafeden vurdular. Bu arada sözde komutanların yazışmalarını da okursanız, halk sokağa çıkınca askerin nasıl panik yaptığını ve eli ayağına dolaştığını da okuyabilirsiniz. Ben halkın bu noktada sokağa çıkmasının (vandallar ve ruh hastaları hariç) çok doğru ve bu darbenin engellenmesindeki en önemli kilometre taşı olarak görüyorum. Bu arada iktidar partisi ve Tayyip Erdoğan'dan zerre haz etmediğim halde, eğriye eğri doğruya doğru. Bence karşımızda sizin naif tavrınızı hak eden bir durum ve iyi niyet yoktu. Bu asker kıyafeti giymiş vatan hainlerinin en kısa zamanda en ağır ceza ile cezalandırılmasını diliyorum.
Figen Isbir Cok uzuldum. Daha kimbilir kimlerin cani yandi. Ama demekki her kosulda silahsiz halk bu silahli vandallarla karsi karsiya gelmemeliydi. Suclularin Cezalandirmasi konusunda en ufak bir gorus ayriligim yok. Ama silahli vandallarin, karsilarinda ( hatta silahli bile olsalardi) vatandasi gorunce darbeden caydiklari ya da vatandastan korkup kactiklari tezi ne psikolojik ne de sosyolojik olarak yeryuzunde hic yasanmis bir deneyim mi ?? Eger bu basarildiysa butun savaslar icin cozum icat etmis oluyoruz.
İbrahim Aytunc Figen ablacım, saatler önce köprüleri kapatan, meydanları tankıyla işgal eden darbe-terör niyetli adam, halkın yaşadığı yere sahip çıktığını, kendisiyle çatıştığını görünce "ben ne yapıyorum" diye düşünüp kaçar da, teslim de olur. (yorumlarınızdaki düşünme yetinize rağmen bunu benim söylemem komik oldu.) parantezden önceki cümleden devam ederseniz;

çünkü oraya çıkan darbe-terör niyetli insanlar, aslında kendilerine karşı çıkılacağını, çıkılması çağrısı yapılacağını bilmiyordu, düşünmemişti. 2016 yılında, tuvalette bile mesajlaşılan bir çağda, iletişim çağında yaşadıklarını unutmuşlardı. üstelik kendileri de whatsapp üzerinden yazışıyorlardı (yazışma metinlerini okumak için link:http://www.aljazeera.com.tr/.../darbecilerin-whatsapp... )

zaten darbeci-teröristler, kendi akıllarını kullanmak yerine, başka bi akıldan aldıkları "ateş et" emri yüzünden ateş ediyordu. oysa bu kanunsuz emre itaat de etmeyebilirdi. ama kanunsuz emre itaati seçerek, halka ateş ettiler, üzerlerinden tankla geçip, havadan ateş ettiler, meclisi bombaladılar.
olayın bu boyutunu neden atlıyorsunuz ki?

ayrıca; yazdığınız yorumdan; darbeye gelenlere karşılık, barışçıl duruş sergilenmediğini ve sanki halkın onlara direkt saldırdığını düşünüyor olduğunuzu çıkarıyorum.
oysa herhangi bir internet sitesine veya twitter hesabındaki videolara bakarsanız, saatlerce konuşuluyor, ikna edilmeye çalışılıyorlar. iletişim kurulmaya çalışılıyor, bunun yanlış olduğu anlatılıyor ve saatler sonra kendilerine beyaz çaputlarla konuşmak için gelenleri öldürüyorlar. (bir örnek burada, diğerlerini zahmet edip siz de bulabilirsiniz:https://www.youtube.com/watch?v=Ns9Yy0uYTpk )

ama dediğim ve yukarıda izlediğiniz videoda da görüldüğü gibi; her kesimden insanın, tüm barışçıl çabalarına rağmen, darbeci-teröristler insanları tankla ezmeyi, üzerlerinden emir aldıkları için ateş etmeyi doğru buluyorlar ve bunun sonucunda da onlarca kişiyi öldürüyorlar.

tüm bunları görmemiş olduğunuzu düşünerek bu yorumları yaptığınızı düşünüyorum. aksi takdirde bu yaklaşımınızı ucuz ve darbe yanlısı olarak göreceğim. eğer verilen barışçıl çabaları görmüyorsanız da, lütfen gidip önce iyice bi araştırın, sonra gelir burada yine yorumunuzu yaparsınız.

Ercüment Büyükşener Figen Hanım Darbe yönetim kadrosunun Whatsapp yazışmaları biraz önce Al Jazeera Turk sitesinde yayınlandı. Lütfen okuyun. Halktan panik olan üst kadro ne yapacağını bilemiyor. Bu arada 50 kişilik bir Tanklı askerin önüne 100 polis gelseydi 50 kişilik asker kendini güçlü görürdü. Ancak 50 askere 1000 kişilik halk gelince dengeleri bozuldu. Matematik çok net. Bu iş mantıken ne 645 bin kontrolsüz TSK ile nede sayıca az olan Polis ile çözülebilirdi. Halk en doğru adresti ve ben kesinlikle bu sürecin en doğru şekilde yönetildiğine inanıyorum. Aksi durumda şu an durum çok daha vahim olabilirdi. bu vesileyle 200 küsür şehidimize de Allah'tan rahmet dilemek gerekiyor. Vatan için can vermek lafı tamda böyle birşeymiş onu da görmüş olduk.
Figen Isbir Sadece su bolumunu duzelteyim : ben halk askere saldirdi ve onlar da ates acti demiyorum. Tam tersine, kendisine karsi olan silahsiz halka vandallarin ates acmasi ne yazik ki kacinilmaz diyorum. Ve hep inaniyorum ki zaman mutlaka gercegi ve yapilmasi gereken dogrunun ne oldugunu aciga cikaraktir. Hangimizin hakli oldugu hiiccc onemli degil zaten. Onemli olan bu konudaki giruslerimizi bu medeniyette ve ayni ortak cikari icin konusuyor olmamiz. Sevgiyle 
Ercüment Büyükşener Gönül isterki 2016 Türkiye'sinde bunları hiç konuşmasak ve sadece ülkemizi yücelten konulara odaklansak... Allah hepimizin yardımcısı olsun. Bu ortamda önce yaşamaya sonra çalışmaya çalışıyoruz. Figen Hanım, en kısa zamanda bir kahvenizi içmeye geleyimde sohbet edelim karşılıklı. Özledim sizi. Selam ve sevgilerimle.
BeğenYanıtla1Dün, 16:57
Figen Isbir Aa ilginc bilgiler Ercument. Mutlaka okuyacagim. Kaynak testi yapma imkanin oldu mu ? Cunku dun Kadikoy de "darbeye ve AKP ye hayir mitingi yapilacak, boganin orada saat 19.oo da toplanin" cagrilari yapildi. Cevremdeki bazi mahalle genclerine gitmemeleri icin adeta yalvardim. Sonuc : feyk cikti. Ama merak edip o saatte gidip boganin oraya baktim. Tedbir almis pek cok polis vardi. Eylem yoktu. Uc genc kelepcelenip goturuldu ama nedenini bilmiyorum. Her neyse, kendi paylastiklarim dahil her haberden kuskulanir oldum. Ama bu gonderdigini mutlaka okuyacagim.
İbrahim Aytunc Figen ablacım, ilk cümlenize istinaden yazıyorum; şaka gibisiniz  sanki 2016 yılında değil de, böyle henüz teknolojinin olmadığı, herkesin bir haberci olmadığı bir çağda yaşıyor izlenimi verdiniz bana. ve sırf bu yüzden artık uzatmıyorum. Kardeşiniz olarak rica ediyorum; lütfen gidip herhangi bir sitedeki (dış basın da olabilir )haberleri okuyun, ne oldu bitti öğrenin.İyi günler.
Figen Isbir Ercument cim , haftaya istanbul disindayim. Bu hafta ne yapip edip ayarlayalim da bulusalim mutlaka. Ben de ozledim:)
İbrahim Aytunc profilinize şimdi bakabildim. iletişimciymişsiniz. hatta "Excel İletişim Yönetimi'de Yönetim kurulu başkanı"ymışsınız. söyleyecek bir şey kalmadı.
Figen Isbir Ibrahim cim binlerce bilgi akiyor ve dis basinda (bati kaynakli) o kadar cok bu bir komloydu hukumet yapti haberi de var ki !!!. ben yine disariya degil, kendime ve vatanini gercekten sevenlere guveniyorum. Ne de olsa ayni gemide olduklarimiz biziz, onlar degil ! Yetmez, 30 kusur yildir binlerce kriz yonetiminde yer aldim , ne yazikki korfez savasinin algi operasyonunu yaptigini yakin zaman once aciklamak zorunda kalan HillKnowlton ile 10 yil Birlikte calistim. Ve 16 yildir dunyanin en guclu algi yonetimi sirketleriyle kesintisiz partnerlik yaptim. Ez cumle, iletisimci olmam ve bu deneyimim benim hakli oldugum anlamina gelmez, ayrica hakli cikmak gibi en ufak bir derdim yok. Tek derdim gercekleri anlamak ve binlerce tez, hipotez aradinda aydin ve uyanik kalmak. Senin gibi genclere de bunu oneririm.
İbrahim Aytunc açıkçası yorumlarınızı tekrar okuyunca, iyi niyetinizden şüphem kalmadı gibi. sadece sevgiler ve kazasız belasız günler diliyorum.

edit: yorumumda "iyi niyetinizden şüphem kalmadı" demiştim. ama yorumunuzu editlemenizden görüyorum ki; iyi niyetli değil, sadece eski kafalısınız ve bu yüzden yazdıklarımı anlamamışsınız veya özellikle anlamamaya çalışıyorsunuz. doğrusu şu ki; anlatmaya da çalışmayacağım. beni ve yeni nesli; anlamak için yazdıklarımı bir kaç sefer sindire sindire okumanızı öneririm.

Figen Isbir Yahu İbrahim Aytunc kardes kimsin sen ? Ne saygisiz ve patavatsiz yaklasim bu ! Simdi gordum bu mesajini
Editlememin tek gerekcesi yazim sirasinda olusmus imla hatalarini ukinci okuyusta fark edip duzeltmem. Evet dilimize, yazim kurallarina uymak konusunda cok titizlenecek kadar eski kafalayim. Ben yasadigimi yasamisim. Derdim senin gibi insanlarin toyluklarinin bedelini gelecekte odeme olasiliklarini dikkate almak. Ve bu ulkenin en buyuk sorununun da utanma duygusunu ve ayip kavramini degerler sisteminden elenmis olduguna bagliyorum. Cok eski kafali olmanin bir de bu bedeli var ne yazik ki. Ama lutfen yine ucuzlasip bu ve onceki mesajlarimda imla hatasi arayip burdan yurume. Senin kadar cagdas olabilmek icin bu mesaji editlemeyecegim. Bu son cevabim. Cek git

İbrahim Aytunc Yahu Figen Isbir abla sıradan herhangi biriyim. başka kim olabilirim ki? ya da ne olmamı bekliyorsun ki?

"imla hataları için geri döndüm" demişsin ama bildiğin göz göre göre, yaşından başından utanmadan yalan söylüyorsun. çünkü saydım, sadece 3 tane imla hatasını düzeltmiş, sonrasında da dönüp bayaa bildiğin kendince bana döşemişte döşemişsin. (bunu da gaipten falan haber almıyorum. yorum düzenleme geçmişinden görüyorum. hatta sana ilginç gelecek ama yorumunun sadece 3 imla hatası değişikliği olduğu ve sonrasında da bol bol döşediğini herkes görebiliyor. al ekte, yorumunun öncesi ve sonrası da var)

ayrıca benim toyluluğum var, evet gerçekten var. ama benim toyluluğumu düzeltmeden önce, sen kendini bi düzelt, yalan söylemeyi bırak, sonra gel beni düzeltmeye kalkış.

Figen Isbir Ya evlat sen kafayi mi yedin ? Anlamadim neyi degistirmisim. Gercekten anlamadim. Kopyalayip ginderdigin mesaj neyi kanitliyor onu da anlamadim. Cunku hatirladigim kadariyla zaten ben bu mesaji gondermustim. Gercekten yapuci olmaya calisiyorum ve bir yanlis anlasilma varsa seviyesuzlik yapmak istemiyorum. Ama resmen agiz dalasina indirgedin konuyu . Eger istiyorsan mail adresimi edin Ercument te bana mail at ve neyi kanitlamaya calustigini anlayayim. Buradaki insanlari da mesgul etmeyelim. Anladim ki gercekten ya bir yanlis anlasilma var ya da toysun. Her iki durumda da kalbini kirmak istemem. Neyin pesindesin, darbedeb daha fazla mesai harcadin bana evlat. Uzucu bu. Ama demek ki kendince benimle ilgili bir teshis ve tespitin var. Gercekten merak ettim. Ve cok uzucu buldum. Bir editten bir aditen avi. Bir edit yaparak bir insan nasil bir hile yapiyor olabilir ki ? Bak namus sozu, bana mail at. Neyse anlatmaj istedigin bir anlat. Cunku teknoloji konusunda gercekten ve dogal olarak gencler kadar teknik birikimim yok. Belki kotu bisey soylemek isyemiyorsundur. Once bir anlayayim seni. Ama sadece mail uzerinden. Cok istersen sonucu burdan genis kitlelere de :))) aciklariz. Hadi at su maili de neymis bu edit in altindaki komplo teorisi bir anlayayim evlat
İbrahim Aytunc abla sen kafayı mı yedin? komplo teorisi falan yok, her şeyi komploya bağlama. sakin ol  görselde, yaptığın yorumun ilk hali ve senin döşeme yaptıktan sonraki güncel hali var, ben de bunu belirtiyorum. istersen, her şeyin en doğrusunu yalnız sen biliyor ve senin dışındaki herkes yanılıyor, senin dışındaki herkes toymuş gibi düşünmeyi de bırak. hem zaten kardeşin olarak rica ediyorum, hemen cevap verme, iyice bi düşün taşın, sonra gel yine cevap verirsin. cidden yoruldum. ha ille de mailleşmek istersen buyrun mailim; rahimaytunc@gmail.com
Figen Isbir Yavrum, ben senin kanit diye gonderdigin o mesaji attim zaten. Sen bana "bir de iletisimciymissin" gibi bir karsilik vermistim ben de seceremi sundum. Anlamdigim sey bu . Gonderdigin ve "yasindan utan, yalanci" vb gibi cok toy ve hadsiz mesajlari iletecek kadar seni cigrindan cikaran ve saygisizlastiran nedir ? Ben bu mesaji gonderdim zaten. Daha terbiyeli soramaz miydin? Bu nasil bir onyargi.
BeğenYanıtla6 dk.
Figen Isbir Suclayan sensin, hakarete ugrayan benim, yorulan sensin ! Benimle Sorunu olan sensin. Aramizda halkedelim evladim diyen benim. Ortaya konusmaya devam eden ve "yorulan" yine sensin. Bak evladim ben eski kusagim, tek bir kisinin bile niyeti iyi ve/veye deneyimsizliginden kaynakli ofkesi varsa anlasma zemini yaratmaktan YORULMAM. Ez cumle : burda keselim. Sorularin varsa benim mailimden devam et
BeğenYanıtla2 dk.
İbrahim Aytunc tamam annecim. kendini hatasız görüp, hep beni suçlamana rağmen mail at ordan konuşalım. (yukarı da mailimi yazdım)



(Kadın mail atmadı ve mail adresini de vermedi :))
1 Haziran 2020 editi: Figen Hanım'ın vefat ettiğini fark ettim: 
https://mediacat.com/figen-isbir-genc-iletisimciler-bursu/

Yorumlar