Ana içeriğe atla

Hainler Mezarlığı


Son günlerde internette, Darbeci Katiller'in öldürülmesinden sonra, gömülecekleri alana "Hainler Mezarlığı" adı verildiği iddia edilen bir görsel gezmeye başladı. İddianın doğruluğu henüz net değil, bakındım ama resmi bir bilgi göremedim.
(Paylaşılan aynı görseller dışında da farklı görsel bulamadım. Ve bu yüzden, en çok paylaşılan görseli yazıya ekledim.)
Paylaşılan bu görseller sonrasında da, doğal olarak; Hainler Mezarlığı tartışması başladı. Görebildiğim kadarıyla tartışmanın iki tarafı var;
1-Evet gömülecekleri alana Hainler Mezarlığı denilmesi doğru karar, öldürülen masum insanlar düşünülünce bu hareket az bile.
2-Hainler Mezarlığı kararı çok yanlış, çünkü geride kalan ailelerine daha çok acı veren bir durum ortaya çıkmaktadır.

Mezarlık ve Mezar Kavramı'nın kendisi hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığım için, yapılanı Mezarlık ve Mezar Kavramı üzerinden ele alamıyorum. Bu yüzden de Birinci grubu atlayıp, İkinci'sine geçiyorum;
İkinci grubun savunmasının temeline baktığımızda, öldürülen Darbecilerin, zaten öldürüldükleri için, Hainler Mezarlığı gibi bir alana gömülmelerinin, geride kalan ailelerine acı çektiriceği ve bu yüzden de Hainler Mezarlığı isminin kullanılmaması.

Bu grubun savunmasının temeline bakıldığında, öldürülen kişilerin, ölmüş olsalar bile hâlâ "ailelerinin malı oldukları" bakış açısına sahip oldukları anlaşılmaktadır. Oysa o kişiler "ailelerinden bağımsız olarak kendi kararlarıyla hareket edip, bu durumun içine düştüler" diye düşünüyorum. Dolayısıyla bu anlamda baktığımızda Hainler Mezarlığı tartışmasının bu yönünün gereksizliği belli oluyor. Çünkü bu konuda cezalandırılan aile değil, kişinin kendisidir.

Ve kişinin kendisini bir birey olarak ele aldığımızda, Hainliğinin bedelinin sadece ona ödettirildiği, ailesinin ise bu konuyla bir bağlantısının olmadığı görülebilir.
Eğer aile, ölen kişinin hainliğinin sorumluluğunu taşıyorsa da, henüz onu birey olarak görmek istememesinden kaynaklıdır.
Bu yüzden Hainler Mezarlığı, aile ile ilgili değil, öldürülen Darbeci Katiller'in kendisiyle ilgidir. Bu çerçeveden bakınca da, bireyin aileye mal edilmesinin veya ailenin bireyi kendine mal etmesinin yanlış olduğu görülmektedir.
Aile olarak, her şeyden kendimizi sorumlu tutmamayı ve çocuklarımızı birer eşya gibi sahiplenmeyi bırakıp, onları birey olarak görmeyi öğrenmeliyiz diye düşünüyorum. Hataları ve sevapları sadece onlarındır. Yaşayanlar öl

Yorumlar