Ana içeriğe atla

Redaktif, Elif Tanrıverdi ve Irkçılık Üzerine Uzun Uzun Yorumlaşan Ben

Sevgili Elif Tanrıverdi, Redaktif'te yayınlanan aşağıdaki yazıyı Facebook hesabından herkese açık bir şekilde paylaşır;

( Olimpiyatlarda grekoromen güreşte 130 kiloda altın madalya için mindere çıkan Rıza Kayaalp, Kübalı Lopez’den hem güreş, hem insaniyet dersi aldı. Rıza’yı oldukça üstün bir güreşle 6-0 yenen Kübalı Lopez, altın madalyayı kazanırken, madalya töreni sırasında Rıza’yı ve bronz madalyada kalan Azeri ve Rus rakiplerini birincilik basamağına davet ederek onlara jest yaptı.
Milli güreşci Rıza Kayaalp, Haziran ayaklanması sırasında Gezi Parkı direnişçilerine “Ermenilere bıraktınız meydanı, Allah belanızı versin eylemci çapulcuları” diye hitap eden bir twit atmış ve büyük tepki görmüştü. Ayrıca, “Sizin yaptıgınız eylemi s…. Vatan hayinleri”, “ermenistan halkı kutlama yapıyormuş taksimi işgal ettik türkiyeye rahatça hakaret edebiliyoruz diye, yazıklar olsun bunlara destek çıkanlara” gibi saçma sapan mesajlar da yazan Kayaalp’ın “Aslında orada polis olmayı çok isterdim” mesajı dikkat çekmişti.
Milli sporcu mesajlarının tepki çekmesi ve haber olması üzerine tüm mesajlarını profil sayfasından silmiş, buna rağmen uluslararası güreş federasyonu FILA Rıza’ya ırkçı söylemleri nedeniyle altı ay müsabakalardan men cezası vermişti.)

 yazıyı paylaşmasından sonra ben de onunla ve bu yazı etrafında gelenlerin de dahil olmasıyla yorumlaşmaya başlarız;
Elif Tanverdi bir bağlantı paylaştı.
Dün, 14:08

Olimpiyatlarda grekoromen güreşte 130 kiloda altın madalya için mindere çıkan Rıza Kayaalp, Kübalı Lopez'den hem güreş, hem insaniyet dersi aldı. Rıza'yı oldukça üstün bir güreşle 6-0 yenen Kübalı Lopez, altın madalyayı kazanırken, madalya…
REDAKTİF.COM
Yorumlar
İbrahim Aytunc ırkçılık konusunda gerçekten ağzının payını vermişler sanarak haberi açmak ama sadece yenilgisini görmek 
BeğenYanıtla122 saatDüzenlendi
Elif Tanverdi Keske verebilseler 😒 6 ay ceza almis sadece ve olimpiyatlarda ve soyledikleri gercekten cok cirkin. Kubali şık hareket yapmış ama ❤️ (bu arada gittigim ulkeler arasinda irkciligin i'sina rastlamadigim tek yer kuba olabilir, butun latin amerika oluyo irkciliktan kuba bambaska)
İbrahim Aytunc evet cezayı da şimdi almamış, tee eskiden almış. yazı çok alakasız, tık haberciliğinin farklı bir örneği sadece.
BeğenYanıtla222 saat
Elif Tanverdi İbrahim Aytunc yazi haber iste. Adamin irkci oldugunu vurguladigi ve yenildigi hberini verdigi icin paylastim  normal bir haber
Cem Dişbudak birincilik basamağına çıkarmış haber eksik değil
İbrahim Aytunc Elif Tanverdi ya evet dediğin gibi. ama ben gerçek anlamda ırkçılık yaptığı için ağzının payını vermişler sanarak tıkladım yazıya. ama dediğim gibi; daha önce yaptığı ırkçılığıyla alakalandırılmış bir şey yok. sadece yarışmada yenilmiş ve yazı da, daha önceki ırkçılığına bağlanarak yazılmış tık hedefli bir yazı. tabii gönül isterdi ki, yaptığı ırkçılık hakkında gerçekten ağzının payını versinler. ama öyle bir şey yok. sadece adamın ırkçı olduğunu öne çıkarmak için, yenilgisiyle alakalandırılmış basit bir yazı. habercilik bu diiiiil 
Merve Yıldırım İbrahim Aytunc bence sarkastik bi haber tık derdi gibi gelmedi bana niyeyse 🤔
BeğenYanıtla121 saat
İbrahim Aytunc Merve Yıldırım şöyle sorayım; habere baktığında, yarışmada Rıza'ya sırf ırkçı olduğu için, yine yarışmada Lopez tarafından, yarışmanın içinde Rıza'nın ırkçılığına tepki olarak herhangi bir şey yapmış mı?

tahminim o ki; Lopez, Rıza'nın ırkçı olduğunu bile bilmiyordur 

Merve Yıldırım İbrahim Aytunc tatlım ırkçılık suç ve cidden insancıl bir şey değil, özür diledi mi bu adam, haber güzel bir güncelleme tadında olmuş, kübalı da hepimiz eşitiz diyerek resmen şık bir hareket yapmış benim haberden anladığım bu 🤔
BeğenYanıtla120 saat
İbrahim Aytunc Mervecim canım benim, sanırım yeterince farkında değilsin ama burda konuştuğumuz şey; ırkçılığın konu edilerek, tık haberciliği yapılması. yukarıdaki yorumlar da hep bu çerçevede yazıldı.
ayrıca kardeşin, abin, arkadaşın olarak önerim; hemen cevap vermek zorunda değilsin. birazcık düşünebilirsin. zamanın var. sakin ol ve sadece düşünerek yaz. sadece düşün. (son cümleye iyice odaklan lütfen canım benim)

Merve Yıldırım İbrahim Aytunc aa tatlım ben fikrimi söyledim sorry tartışma olarak algılama lütfen hiç öyle biri değilim al sana binlerce kalp❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
İbrahim Aytunc al benden de o kadar : ) ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
BeğenYanıtla119 saat
İbrahim Aytunc

Yanıt yaz...
Bulent Guvenel Gogsunde ay yildizli bayragimiz olan bir sporcumuz olimpiyatlarda mindere cikiyor,ulkemizi temsil ediyor,madalya aliyor. Bunu on plana cikarmak yerine ulkemiz imajina zarar verici paylasimlar kimseye fayda getirmez.Kendisinin yaptigi yanlislar olabilir,bunun hesabini ilgili mercihler sorar.Olayi bu kadar buyutmek yersiz ve yanli.Kubali sporcu centilmenlik yapmis,ok amenna.Fakat Turk sporcusuna irkci demek bu ulkeye kursun yagdirmaktir.
Elif Tanverdi Adam irkci. Yapcak bisi yok
BeğenYanıtla119 saat
Elif Tanverdi Elimde olsa bu ulkeye kursun diil atom bombasi yagdiririm 
BeğenYanıtla519 saat
Erdem Tatar Türk sporcusunun elinde olsa kurşun yağdırmak istediği etnik bir topluluk var, o işi nasıl çözeceğiz? Ya da çözmeyelim mi? Ülkemizin muazzam imajına halel falan gelmesin şimdi durduk yerde.
BeğenYanıtla919 saat
Elif Tanverdi Ya ensar vakfi olaylarinda da, hep bi "bi kereden bisey olmaz" anlayisi, ustunu kapama. Biz bu utancla nasil yasayalim. Ben mesela o adamin beni orda temsil etmesini istemiyorum. Turkiye'dense kuba'ya daha cok sempati duyuyorum ve sevindim bu IRKCI arkadasin yenildigine. Benim icin bi insanin secmeden sadece tesasufen dogdugu yerdense ahlaki degerleri daha onemli. Sirf bu irkci herifle ayni ulkede dogdum diye herhangi bir basarisiyla gurur duymam gerekmiyor. Ama bir insan olarak kubali arkadasin yaptigi jeste bayildim ❤️❤️❤️❤️❤️
BeğenYanıtla1119 saat
Erdem Tatar Hadi ülkeleri falan da geçelim, kendisini "beyaz" doğduğu için özel zanneden birinin, siyahi bir insan tarafından EVİRE ÇEVİRE alt edilmesi bana muhteşem hissettiriyor.
BeğenYanıtla418 saat
Elif Tanverdi 🙊🙊😬😬😍😍
Bulent Guvenel Bu ulkenin ekmegini yeyipte bu ulkenin sevinci ile cosmayan - huzunu ile kahrolmayan bir zihniyetin yeri Turkiye cumhuriyeti haric baska ulkelerdir,beyenmeyen ozgur ruhu ile gider. Kendisinin sportif yonu bizleri ilgilendiriyor,siyasi gorusu ne olursa olsun ulkemize olimpiyatlarda gumus madalya kazandirmistir. Madem herkes bu kadar DUYARLI bu ulkenin hainlerine karsi guvenlik guclerimiz sehitler verirken neden bir paylasimda bulunulmuyor da olay farkli yonlere cekilmek isteniyor!
BeğenYanıtla118 saatDüzenlendi
Tamer Varis Bu durumda Enes Kanter'e yüklenmeyelim madem, kendisi NBA'de memleketi temsil ediyor
BeğenYanıtla818 saat
Erdem Tatar Bulent Guvenel kimin nerede, ne şartlarda, nasıl barınacağına "beğenmeyen gitsin" diyenler karar veremez. İşin komik tarafı nedir biliyor musun? Esas vatandaşlık esaslarını dikte etmek ırkçılık ve faşistliktir. Zira insanın doğumu sebebiyle eline aldığı vatandaşlık hakkı kadar doğduğu yerin o vatandaşa karşı sorumlulukları vardır. Misal, ben burayı sevmesem bile burası bana SEVE SEVE bakmakla, beni kollamakla ve hatta bana karşı vatandaşlık hakkımı elimden alanı yeri geldiğinde tokatlamakla yükümlüdür. Demokrasi çok sıkıcıymış di mi? Maalesef öyle 

Şahsa dönecek olursak, olimpiyat takip etmeyeni kendisinin sportif yönü hiç de ilgilendirmez, insani yönü esas herkesi ilgilendirendir. Ayıplanmalı, men edilmeli ve başka cezalar da almalıdır ki (mesela Ermeni kiliselerine sosyal hizmet zorunluluğu gibi) hem yaptığından utansın, hem de kendisi gibi olan tosuncuklar hizaya gelsin. Irkçılığa tokadı basmadan ırkçı uslanmıyor, tarih göstermiştir, tekerrür elzemdir.

Tamam mı? Var mı aydınlanmayan başka mesele?

"Şehitler verilirken neredeydiniz?" cevap vereyim, buradaydık. Askeri harpte zaferler kadar kayıplar da vardır. Bu ülkeyi bölüp harbe sokan, zayiatı istatistiğe indirgeyenler, "kelle" diyenler, bu bölünmelerin altında imzası olanlar hesap verecek. Sonrası kolay. Tamam mı? Duyar-metre doldu mu?

BeğenYanıtla1818 saat
Elif Tanverdi Erdem Tatar 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
BeğenYanıtla218 saat
Bulent Guvenel Erdem tatar ... diyerek kesiyorum,bu nokta koyma soylediklerinin dogrulugundan degil olayin bu noktada kapanmasi gerektigini dusundugumden
BeğenYanıtla117 saat
Burcu Sarar Anadiline hakim bir milliyetçi görsem dişimi kıracağım
BeğenYanıtla1716 saat
Sadi Tekin eeey burcu sarar! türkçemi biğenmeyen gitsin istediği ülkeye, oranın dilini beyensin!
BeğenYanıtla515 saat
Elif Tanverdi Sadi Tekin Burcu Sarar 😂😂❤️❤️❤️😂
BeğenYanıtla114 saat
Atilla Cangüler Benim ülkemi üzerinde benim bayrağımın olduğu formayla temsil eden kişi öncelikle dünya normlarında insani ahlak donanımına sahip olacak.türlü üç kağıtlarla dopingin babannesini yapıp salakca yakalanıp benim ülkemi uluslar arası arenada boka sokacak ,tüm dünyada esefle kınanan ırkçılığı çomarlık mertebesinde yapacak , bir de bu pis karekteriyle beni sözde temsil edecek ve bende bununla gurur duyacağım öyle mi münafık bülent bey ? Spor önce ahlak işidir.ahlakı size yakın geliyor olmalı ki bizim gibi düşünmeyip bu gaz bidonu kadar boş adamı savunuyorsunuz tebrikler bizden size 
BeğenYanıtla113 saat
Samim Magriso http://www.hurriyet.com.tr/riza-kayaalpden-dikkat-ve...

tepki çeken mesajları kimse paylaşmamış onu da paylaşalım madem.
bir de bunu hatırlatalım tam olsun.
http://ahmetapaydin.com.tr/.../03/ataturk-spor-small.jpg

Neşe Uyanık Bulent Guvenel sen şuna "verecek cevabım yok, ağzımın payını aldım ve oturdum yerime o yüzden usul usul çekiliyorum" desene dosdoğru:)
BeğenYanıtla34 saat
İbrahim Aytunc

Yanıt yaz...
Zeynep Balkar Güvenel Elifcim seviyorum seni ama atom bombası yağdırma bizde varız 😆😆😆
BeğenYanıtla118 saat
Elif Tanverdi Hahahahahahah yok yagdirmam  😂😂😂😂😂
BeğenYanıtla118 saat
Elif Tanverdi Ben de seni cok seviyorum zeynep ablacim
BeğenYanıtla118 saat
İbrahim Aytunc

Yanıt yaz...
Metin Tonkus Adam cikiyor olimpiyatlarda ulkene gumus madalya getiriyor Bayragimizi dalgalandiriyor bunu konusmak tebrik etmek yerine adam yerden yere vuruluyor haberin cıkarılış amaci dusundurucu ???
Elif Tanverdi Yukarda yazilanlari okuyun. Adam irkci. Insan olsun. Madalya muhim diil
BeğenYanıtla417 saat
Hatice Tiraje Balkar aynen sorun zaten miliyetcilikle ırkçılik kavramlarini tam anlayamamaktan kaynaklıyor..ırkcılik insanlık sucudur...
BeğenYanıtla217 saat
İbrahim Aytunc

Yanıt yaz...
Selim Gerceker Yahu böyle gereksiz insanların yenilgisiyle mutlu olmayalım sevinmeyelim. Rıza Kayaalp gibi ülkemizde binlerce sporcu var. Çok gereksiz bir insan kendileri ancak başarısızlığına sevinmek bizi aynı kademeye sokmaktan başka bir yarar sağlamaz. Türkiye'deki prof sporcuların çoğu eğitimsiz oluyor. Eğitimsizlik de doğal olarak ırkçılığı doğuruyor. Herif nereden baksak ofsayt ama ona gelene kadar bir sürü eleştirilecek konu var.
Erdem Tatar Irkçılıktan daha önemli bir konu yok dünyada. Nefretinden savaşına, her felaketin tohumunda bu var. "Ona gelene kadar" demek için evvela her şeyin "ondan" geldiğinin idrakine varılmalı.
BeğenYanıtla115 saat
Selim Gerceker Yahu ben ters bir şey söylemedim zaten bu sığır eleştirileceğine onu bu hale getiren eğitim sistemi önce eleştirilmeli. Ona gelmeden önceden kastım bu.
Erdem Tatar Sistem kurbanı deyip geçmeyelim. Ne eğitimli ırkçılarla, diplomalı faşistlerle, Nazi profesörlerle yaşıyoruz.
BeğenYanıtla115 saat
Selim Gerceker Irkçılığa çözüm bu tip insanlar yenilince sevinip oh iyi olmuş demek değil onu bu hale getiren eğitim sistemini eleştirip çözümler üreterek olabilir. Benim görüşüm bu. Irkçı bir insan zaten eğitimsizdir.
Selim Gerceker Eğitimsiz demiyorum eğitim sistemi diyorum ben de Ezbere konuşmayalım cümleleri iyi okuyalım sonuçta Burhan Kuzu da prof ama 
Erdem Tatar Zaten ortada bir çözüm harekatı yok. Layığını bulmuş bir meczubun ilanı mevzu.
Selim Gerceker İşte yanlışlık burada.
Selim Gerceker Aynı yere yine geldik
Erdem Tatar Şahıs özelinde eğitimsizi vurguladım.
Erdem Tatar Bana cümleleri iyi oku demeden evvel de bari zahmet edip kendi yazdıklarımızı unutmayalım. Az yukarıda "Türkiye'deki prof sporcuların çoğu eğitimsiz oluyor. Eğitimsizlik de doğal olarak ırkçılığı doğuruyor. " yazıp sonra "Eğitimsiz demiyorum." yazınca olmuyor.
Selim Gerceker Devamında eğitim sistemi geliyor? Neyse tartışmayalım 
İbrahim Aytunc

Yanıt yaz...
İbrahim Aytunc Haber amacına ulaştı, ırkçılıkla alakasız bir yarışmanın sonucuna, adamın geçmişteki ırkçılık söylemlerini katarak tıkları topladı. Tebrikler Redaktif.
Elif Tanverdi Olimpiyatlari irkcilikla alakasiz olarak gormuyorum ben.
İbrahim Aytunc Elif'cim bende öyle görmüyorum. ama habere baktığında, yarışmada Rıza'ya sırf ırkçı olduğu için, yine yarışmada Lopez tarafından, yarışmanın içinde Rıza'nın ırkçılığına tepki olarak herhangi bir şey yapılmamış" olduğunu da görüyorum.

yoksa yapılmış da ben mi göremiyorum. olabilir, belki haberi tam okuyamamışımdır ve okumadığım için göremiyor olabilirim. senden rica etsem; Rıza'nın ırkçılığına tepki olarak yapılmış herhangi bir hareketin yorumunu alıp buraya yapıştırabilir misin?

Elif Tanverdi İbrahim Aytunc bence haberde rizanin irkciligi sifat olarak kullaniliyor. Sen gereksiz bir beklenti icindesin. "Guzel mankene vergi soku" gibi dusun. Guzel mankenden guzel oldugu icin vergi almiyorlar da guzel onun sifati gibi dusun. Rizanin sifati da irkci  bu kadar uzatcak ne var anlamadim
BeğenYanıtla122 dk.
İbrahim Aytunc dikkat edersen "olimpiyat komitesi onu ırkçı olarak yarıştırmıyor." Rıza'yı sadece türkiye adına yarıştırıyor.
Redaktif'de bu yüzden, yenilgi haberi yapacaksa, diğer rakiplere ülkeleriyle hitap ettiği şekilde (örneğin "kübalı Lopez, Rus xx, Azeri yyy") diye hitap edilmeli, böyle ucuz tık hedeflerine gidilmemeli.

tabii bu haberin yazılma amacının sadece tık olmadığını da düşünmeye başladım.
1-Yazı öncelikle direkt olarak, Rıza’nın ırkçı olduğunu öne çıkarmak için yazılmış.
2-Dolaylı olarak, yenilgisinin aslında ırkçı olmasından kaynaklı olduğu izlenimi verilmiş.
3- başta da dediğim gibi; tüm bunların toplamında da, aslında ırkçı söylemi üzerinden, daha fazla tık almak hedefiyle yazılmış.

tüm bunları göz önüne aldığımızda, haberin sırf yaklaşımından dolayı, Redaktif'in adil davranmadığını da söyleyebiliriz. Redaktif bu yaklaşımından dolayı gerçekten adil bi davranışda bulunmuyor, gerçekten hiç adil değil.

son yorumunla, senin de; Redaktif'in adil olmadığının farkında olduğunu, ama bilerek inatla yaydığın haberin, doğruluğunu ve yaklaşımını düşünmek yerine, kolaya kaçıp "düşünmemeyi seçtiğini" düşünerek yaydığını anlıyorum.

Elif Tanverdi Yanlis anliyorsun o zaman. Bence lets agree to disagree. Cunku ben yoruldum ve sikildim bu cigeri 5 para etmez herif uzerine konusmaktan. Opuyorum canim 😘
İbrahim Aytunc bende seni, sadece biraz daha adil olmaya çağırarak kocaman öpüyorum  çünkü adil davranarak, her şeyi güzelleştirmek bizim elimizde. sihirli çubuklar falan yok : ))
İbrahim Aytunc

Yanıt yaz...
Murat Yılmaz Güreş seven kızlar eklesin
BeğenYanıtla12 saat
Elif Tanverdi Hahahahahahahahaha
BeğenYanıtla11 saat
İbrahim Aytunc

Yanıt yaz...
Talha Demircan Neymiş, Türkiye'yi temsil ediyor diye yermemeliymişiz. Her türlü boku yesinler sonra onu bayrak altına, din altına saklasınlar. Biz laf edince vatan haini misin, din düşmanı mısın olsun! Oh ne ala..
32 iql'u manda boku Rıza'nın yenilmesine sevinmekten çok oraya kadar gelip gümüş almasına üzüldüm.

Yorumlar