Ana içeriğe atla

Markalar ve değerlendirilme istekleri

Markaların en büyük hatalarından biri de; müşterilerinin her an her yerde, onları değerlendirebilecekleri kadar iyi, rahat, huzurlu ve boş bir ruh haline sahip olduklarını sanmaları diye düşünüyorum.
Üstelik bazen tacize varan "değerlendirme" istekleri, daha önce e-mail aracılığıyla yaşattıkları spam olayından hiç de farklı bir durum değil.
Belki onlar bunun farkında değiller ama durum benim açımdan gerçekten de böyle ve üstelik bunu bir kaç arkadaşım daha dile getirmişti.
Kendi çevremde durum böyleyken, marka uygulamalarını kullanan çoğunluk için de farklı olmadığını düşünüyorum.
Üstelik markaların bu "değerlendirilme istekleri" bazen beni çıldırtıyor. O an sinirimi alt edemesem, telefonu tutup yere çalacağım ama işte alt edip, sinirle işlemimi yapmaya devam ediyorum.
Çünkü acil bir iş için uygulamalarına girmişimdir ama onlar illaki işlemimi bırakıp "lütfen bizi değerlendirin" diye tutturmuşlardır. Yönlendirdikleri yerde de, sinirli olduğumu bilmedikleri ve hiçbir zaman da bilemeyecekleri için; uygulamalarına 5 yıldız verip, onları ne kadar da sevdiğimi, onların benim için ne kadar da vazgeçilmez olduklarını söylememi istiyorlardır. Oysa uygulamaları güzel olsa bile ve gerçekten ihtiyacımı tam anlamıyla karşılaşmış olsalar bile, yaşattıkları o anki gerilim yüzünden uygulamaları 5 yıldızlı olmayı bırakın, 1 yıldızı bile hak etmiyor.
(zaten çoğunlukla herhangi bir değerlendirmede bulunmadan, ya da en olumsuz şekilde değerlendirmiş olarak uygulamaya dönmüş oluyorum.)
Tüm bu gerilime karşılık olarak önerilerim:
1-Kullanıcılarından "değerlendirilmeyi istemek" yerine, uygulama içerisinde bir yere "değerlendirilme" sekmesi eklemeleri ve uygulamayı kullananların, herhangi bir yönlendirilmede bulunmadan gidip değerlendirme yapmaları
2-Kullanıcıdan değerlendirilme isteğinde bulunulacaksa, markaların hizmet verdikleri alanlara göre arıma gitmeleri ve bu ayrımlardaki en mutlu oldukları anı belirledikten sonrak, "değerlendirmeyi istemeleri" olabilir. Örneğin; finans işindeki markalar, kullanıcıya para geldikten sonra, kullanıcının uygulamaya girmesi söz konusu ise ve kullanıcı uygulamaya girdikten 2-3 dakika sonra hâlâ  uygulama içerisinde ise, bu gibi durumlarda değerlendirilmeyi isteyebilirler.
3-Hafta sonları dışındaki bir zaman diliminde, olabildikçe az değerlendirilme isteği, bildirimi vs gönderilmeli.

Benim aklıma gelenler şimdilik bunlar oldu. Sizin de aklınızda bu tür öneriler var ise yorum olarak ekleyebilirsiniz.


Yorumlar