Ana içeriğe atla

Türk Hava Yolları'nın "30. Yılımıza Özel Her Ay Ayrıcalıklı 30 Şehir!" tanıtım maili

"Tanıtımlar" klasörüne düşen maili, sadece sevdiğim markadan gelmişse okuyanlardanım. Çünkü bazen gerçekten o marka hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak istiyor, aynı zamanda yeni başlayan ve kısa süreli kampanyaları da kaçırmak istemiyorum.
Durum böyle olunca sevdiğim markalardan gelen maillere (özellikle tatil dönemlerinde) bazen büyük bir heyecanla tıklamıyor değilim. Eminim bir çoğumuz böyle yapıyoruzdur. 

Sevdiğim markalardan biri de Türk Hava Yolları ve bu yüzden onlardan gelen mailleri kaçırmamaya çalışıyorum.
Dediğim gibi Türk Hava Yolları'nı seviyorum ama ne yazıkki bazen gönderdikleri tanıtım maillerini anlamsız ve ciddi şekilde gereksiz buluyorum. 
Bugün o gereksiz tanıtım maillerinden birini daha gönderdiler ve bende her zamanki gibi silmek yerine buraya taşıyıp, onları da tüm yoğunlukları arasında atladıkları hatalardan haberdar etmek istedim. 
Konuyu detaylı olarak anlatmak için aşama aşama gideceğim. 

1.Aşama:
Tanıtımlar klasörüne girdiğimde Miles&Smiles tarafından gelen "30. Yılımıza özel 30 Şehir Fırsatı!" konulu maillerini görüyorum. 
Konunun içindeki tüm kelimelerin büyük harfle yazılmış olmasına rağmen "Özel" kelimesinin başındaki "ö" harfinin küçük harfle yazılmış olmasına takılmıyor, hemen maile tıklıyorum.


2. Aşama:
Konu başlığı, hâlâ küçük "ö"sü ile bana melul melul bakıyor. Ama onu boş verip gayet şık olan tasarıma göz gezdiriyor, aklımdaki "acaba bu ayki fırsat dolu şehirler neresi" cümlesi eşliğinde "Şubat Ayı Şehirleri İçin Tıklayın" ibareli kırmızı alana tıklıyorum. 


3. Aşama:
Tıkladıktan sonra açılan yeni sekmede "Şubat Ayı Şehirleri"ni göreceğimi umarken, Kampanyalar sayfasının açıldığını görüyorum ve Şubat Ayı Şehirleri hâlâ ortada yok.
E tabi o şehirlere ulaşmak bu kadar kolay olmamalı. Belki biraz kan, ter ve gözyaşı da dökmeliyim(!)


4. Aşama:
Şubat Ayı Şehirleri'ni görmek için gelmiştim ama şehirler hâlâ ortada görünmüyor. Görmek için bir şeyler yapmamı daha istiyorlar. Zamanımı almış olmaları, almaya devam ediyor olmaları hiiiiç önemli değil. Zamanımın hepsi, bu maili ve sonrasındaki adımları tasarlayanlara feda olsun. Çünkü ne pahasına olursa olsun, o şehirleri görmeden bu siteden çıkmayacağımı biliyorlar. Bundan adları kadar eminler! (Ben emin değilim ama onlar eminler!)
Evet! O şehirleri görmeden ölmek yok! Hatta ölmek var, dönmek yok!

İşin şakasını bir yana bırakırsak, şehirleri görmek bu kadar zor olmamalıydı. En fazla iki tık sonra ulaşabileceğim şehirler listesi için bu kadar zamanımı alanlar ya beceriksiz bir tasarım ekibidir, ya da işini sevmeden yapanlardır.
İşini sevenlerin ise böylesine zorlu bir adım tasarlayacaklarını sanmıyorum. Ama zoru seven ben, karşıma çıkan Kampanyalar sayfasının en başında bulunan "Şehirler" kampanyasının üzerinde bulunan "Detaylı bilgi" ibaresine tıklıyor ve işte o şehirlere ulaşıyorum!


5. Aşama:
Şehirler listesine geldim ama bi eksiklik var. Aklımdaki şehirler sayfası böyle değildi, daha çok tıklanılır bir şehirler sayfası düşünmüştüm. Hatta aklımdaki şehirler sayfası şöyleydi:
İlgimi çeken şehrin adına tıklayacaktım, yeni bir sekmede o şehir fırsatıyla ilgili bilgileri alacak, sonrada uçuşumu planlayacaktım.
Ama böyle tasarlamamışlar. Tamamen son kullanıcının zamanını en çok alacak şekilde, sadece iş yapmış olmak için tasarlamışlar. 


Bu adım sonrasında pek bir şey yapmadım. Büyük bir hayal kırıklığıyla sayfayı aşağı yukarı kaydırıp, Kurallar ve Koşullar'a göz attım, sonrasında Excel'de düzenlenmiş gibi basitçe sıralanmış şehirler listesine baktım.
Yani şimdi; o şehirlerden birinin adını aklımda tutup, imla hatası yapmadan arama kısmına veya biletleme bölümüne, listedeki favori şehrimin adını yazıp, harıl harıl bulmaya çalışacaktım. Ama bunun yerine sakince siteden çıktım.

Oysa daha en başından, yani gelen maile tıkladıktan sonra direkt olarak şehirler sayfasına gitsem, şehirler sayfasında ise tıklanılabilir olarak tasarlanan bir yapıdaki şehirlere tıkladığımda o şehir sayfasına gidip, o lokasyonla ilgili bir kaç metin eşliğinde seyahat tarihlerine ulaşmış olsam daha iyi olurdu.

Son olarak:
İnsanlar bu tanıtım mailini okumak için zaman ayırıyor, maildeki yönlendirmelerle buraya kadar geliyor ve son adımda da karşılarına tıklamasız, sade bir excel sayfası mı çıkarıyorsunuz?
Tebrikler Türk Hava Yolları, sadece zamanımı çaldınız.
İmza: Bir Dost.

Yorumlar