Ana içeriğe atla

Garanti Bireysel Emeklilik BES Hesaptan Çıkışınızda Kesinti Yaptıysa Tüketici Mahkemesi 'ne Başvurun

Garanti Bireysel Emeklilik ( Granti BES ) hesaptan çıkışta onlarca kesinti yaptıysa, bu kesintilerin yersiz olduğunu belirterek Tüketici Mahkemesi Hakem Heyeti'ne başvurup, sizden kesilen tutarın iadesini isteyebilirsiniz.
Bu tutarlar arasında mecburi tutarlar olsa bile, bazı tutarlar hiçbir şekilde hukuki, kanuni kesinti değildir ve kesilmemesi gerekir.
Örneğin benden sisteme giriş adı altında, iki defa giriş ücreti alınmıştı. Tabi birincisi girişte olduğu için sessiz kalmış yasal olanın bu olduğun düşünerek sesimi çıkarmamıştım. Ama yıllar sonra ikincisini çıkışta aldıklarında dumur olmuştum. Üstelik bu ücret ilk alınan ücretin 4 katıydı ve ben çıkışta alınan "giriş ücreti" ni saçma bulduğum için defalarca saatler süren telefon konuşmalarına rağmen itirazlarımı dinlememişler, beni; yapılan kesintinin yasal olduğuna dair, hukuki kelimelerle ikna etmişlerdi.
Ben yazık oldu paraya diye düşünürken, arayıp bunun saçmalığını anlatmamın kesinlikle boş bir uğraş olduğuna karar verip, bunun yerine bir de Tüketici Mahkemesi yoluna gitmeyi düşünerek, Garanti Bankası Bireysel Emeklilik Hesabı 'mdan yapılan bu saçma sapan kesintinin iadesini sağlamak için dilekçe yazdım.
Sessiz süren iki yıllık aradan sonra kocaman bi ses çıktı ve yapılan kesintinin yasal olmadığına karar verdiler. Böylece ben de paramı alıp afiyetle yedim.

Diyeceğim o ki; bankaların ve bilumum şu saçma sapan kurumların hukukiymiş gibi yaparak cebinizden aldığı paraları onlara yedirmek yerine alıp siz yiyin.
Ve size bu yolda şunu da söylemeliyim; sakın ola kurdukları onlarca "beyfendi, saygıdeğer müşterimiz" gibi kelimelerle başlayan "hukuki kelimelerlede süslenmiş" cümlelere kanıp ikna olmayın. Tüketici Mahkemesi'ne başvurun. Şansınızı birde yasal olarak deneyin.


Yorumlar