Ana içeriğe atla

Garanti Bireysel Emeklilik Hırsız mı?

Garanti Bireysel Emeklilik Hırsız mı?
Gerçekten merak ediyorum, hırsız mısınız?
Garanti'nin hırsız olup olmadığını düşünmeme neden olaylar ise şöyle gelişti;

2011 yılında Garanti Bankası'nın adına güvenerek bankada Bireysel Emeklilik hesabı açmıştım.
Hesap açılışında yardımcı olan güler yüzlü arkadaş, girişte bir miktar "giriş ücreti" adında ücret alıp sonrasında kaydımı oluşturmuş ve bu şekilde garanti bankası bireysel emekliliğim başlamıştı.

Giriş Ücreti alınmasının nedenini sorduğumda ise; yüzünden eksik olmayan tebessümü, tatlı ses tonuyla "bankalarında Bireysel Emeklilik Hesabı açan herkesten bir seferliğe mahsus olarak, sadece girişte alınan mecburi bir ücret olduğunu" açıklamış, konuşmasını ise diğer argümanlarıyla da destekleyerek beni ikna etmişti.

Hesabı açmamın üzerinden yıllar geçti ve işsiz olduğum bir dönemde Garanti Bireysel Emeklilik hesabımı sonlandırmak zorunda kaldım.
Sonraki günlerdeyse, belirttikleri sürelerin dışında hesaptan çıktığım için kendi belirledikleri tüm kesintileri yapmış olarak, yani sadece yatırmış olduğum parayı geri vermiş olarak, ödemelerini yaptılar ve bende bi sıkıntı yokmuş gibi paramı alıp hayatıma devam ettim.

Ama bir kaç gün sonra mailime gönderdikleri dekontlara, belgelere vs göz attığımda, sinirlerim bi anda tepeme çıktı. Çünkü girişte aldıkları "giriş ücreti" dışında, çıkışta da tekrar "giriş ücreti" adında bir açıklama ile 399.90 TL'lik bir kesinti daha yapmışlardı. Bu yüzden kendileriyle iletişime geçip, "yanlışlıkla alındığını belirttiğim ücretin bana iade edilmesini" istedim.
Garanti Bankası Bireysel Emeklilik Bölümü ise bu talebime karşılık olarak "bunun imkansız olduğunu, çünkü yapılan kesintinin kural olarak tüm müşterilerinden yapıldığını" belirttiler.
Yani ben kesintinin yanlışlıkla yapıldığını düşünürken, aslında yanlışlıkla yapılmadığını "hesaptan çıkışta" tüm müşterilerinden alınan ikinci bir giriş ücreti olduğunu öğrenmiştim.
Evet yanlış okumadınız;
BİREYSEL EMEKLİLİK HESABINDAN ÇIKIŞTA TÜM MÜŞTERİLERDEN ALINAN GİRİŞ ÜCRETİ

Bu kesintinin mantık dışılığını, Garantiye ulaşabildiğim tüm iletişim kanallardan karşıma çıkan herkese ayrı ayrı defalarca anlatmama, iletişime geçen her çalışanına sabırla aynı şekilde uzun uzun açıklamalarda bulunmama rağmen, yapılan haksız kesintiyi bana iade etme yoluna gitmek yerine "yapılan kesintinin haksız olmadığını, tüm müşterilerinden alındığını ve bu yüzden hiçbir şekilde iade edilmeyeceğini" belirtip, iletişime geçtiğimin her defasında kapılarını suratıma DAN kapattılar.

Kapılarını suratıma kapatmaları karşılığında canım çok ama çok sıkıldı.
Bu yüzden son telefon konuşmasının da olumsuz yanıtlanmasıyla, olduğum yere oturup bankaya ve ses tonu tatlı, sürekli gülen çalışanlarına bol bol sövdüm.
Ama söverek bir şey olmuyordu, parama hâlâ haksızca el konulmuştu ve ben hâlâ kızgındım. Bu yüzden 2017 yılında Tüketici Mahkemesi'ne gidip Garanti Bankası Bireysel Emeklilik bölümünü şikayet ettim ve beklemeye başladım.
Arada yapılan onca yazışma, gelen giden cevaplar vs sonrasında geçtiğimiz hafta Tüketici Mahkemesi'nden karar çıktı:
Garanti Bankası Bireysel Emeklilik, alın terime haksızca el koymuştu ve haksız el koymaya konu olan 399.90 TL'yi tarafıma iade etmeliydi.

Evet, nihayetinde Garanti BBVA Tüketici Mahkemesi'nin verdiği karar sonrası, 2 yıl önce haksızca aldığı alın terimi iade etti.
Fakat bu süre içerisinde beni çok ama çok kızdırdı, çalışanlarına birer hırsız gözüyle bakmama neden oldu, bunların yanında ise zamanımı çaldı.
Peki ben inatçı yönümden dolayı bu yola başvurup, 2 yıl sonra bile olsa haksızca alınan paramı zorla alabilmişken, 2 yıl dayanamayan ve bu yüzden çalınan hakkını almak için hukuki yola başvurmak yerine ve hatta başvurabileceğinden haberi bile olmayan müşterilerden yapılan kesintiler ne olacak?
Sadece tüm bankaya toptan küfür edip "ne haliniz varsa görün" diye kestirip atanların alınterlerine ne olacak?
Banka haksızca aldığı parayı iade etmek için, herkesin Tüketici Mahkemeleri'ne ayrı ayrı başvurmasını ve bu başvuru sonrası 2 yıllık oyalamadan sonra mı paralarını iade edecek?

Aklımda deli sorular.
Ama bu yazıyı okuyan sizler soruların hepsini boş verin ve sizden alınan haksız ücretlerin iadesi için bir an önce en yakınınızdaki Tüketici Mahkemesi'ne başvurun.
Yapmanız gereken tek şey ise; sabırlı olmak ve kararın çıkmasını beklemek.

(Fotoğrafta da gördüğünüz gibi, Garanti Emeklilik ekibi sürekli gülerek, paranıza nasıl konabileceklerini hesaplıyorlar.

Alttaki tweet ise benim bu sıkıntıyla ilk karşılaştığım zaman (2017 yılında) attığım tweet bulunmakta.


Son olarak ise şuna da değinmeliyim;
 2 yıl boyunca haksız bir şekilde aldıkları alınterimi, hiçbir farkı olmaksızın olduğu gibi ödediler. Peki arada bir fark olması gerekmiyor muydu? Çünkü alınterime iki yıl boyunca el koydular ve ben tüm bu süreç içerisinde, kendi paramı ihtiyacım olmasına karşın bi türlü kullanamadım. 

Bunun bir farkı olmalıydı. 
İşte şimdi de o farkın ödenmesi için Garanti ile görüşmeye başladım. Bakalım neler olacak?

Yorumlar