13 Haziran 2013 Perşembe

Twitter'ın şifreleri din siyaset ve aşk

Sosyal medya artık hayatımızın bir parçası. Ne yediğimizden, ne hissettiğimize, ne düşündüğümüzden ne yapacağımıza kadar her şeyi orada konuşuyoruz. Facebook kullanıcısı daha fazla ama twitter daha popüler. Twitterı en fazla 21.00 ve 23.00 saatleri arasında kullanıyoruz. Bu saatte ise ne konuşulur sizce? Din, ilişkiler, cinsellik, edebiyat, müzik ve tabi ki olmazsa olmazlarımızdan siyaset.

Öfkemiz, sevincimizi, gittiğimiz yerleri, yiyip içtiklerimizi yani kısacası hayata dair pek çok şeyimizi artık sosyal medya üzerinden ifade ediyoruz. Ülke gündemi artık sadece köşe yazarları arasında değil, sosyal medya üzerinden her kesimden geniş katılımcı tarafından yorumlanıyor. Her yaştan her eğitim seviyesinden insan orada. Herkesin sosyal medyayı kullanma dili farklı. Medya ve yazar camiası daha çok okuyucu üzerinden kendini var etmeye çalışırken, öğrenci kesimi daha bireysel paylaşımlarıyla öne çıkıyor. Türkiye'deki Facebook kullanıcı sayısı 37 milyonu bulurken Twitter kullanıcıları 12 milyon civarında. Ancak Twitter Facebook'a göre çok daha popüler. ABD'de yapılan bir araştırmaya göre sosyal medyanın iki dev ismi Facebook ve Twitter sosyal medya pastasındaki dilimini büyütmek için birbiriyle yarışıyor. Bu yıl içerisinde Facebook 72.7 milyon dolar kazanırken Twitter 129.7 milyon doları cebe indirmiş bile. Twitter daha çok mobil kullanıcılar arasında rağbet görüyor. Masaüstü bilgisayar kullanıcıları ise daha çok Facebook'u tercih ediyor.
PAZARTESİ VE SALI TWİT YARIŞINDAYIZ
Twittürk şirketinin ortaklarından Furkan Kuru, 2009 yılından beri takip ettikleri Türk Twiter kullanıcılarının istatistiki verilerinden yola çıkarak ilginç tespitlerde bulunuyor. Mesela Twitter'a girip tweet atmayan pasif kullanıcıların sayısının oldukça yüksek olduğunu dile getiren Kuru, geçen yıllarda çok daha yüksek orandaki sahte hesapların bu yıl azaldığını söylüyor. Yine Twitter'ın en sık kullanıldığı saatlerin 21:00 ve 23:00 arasında olduğunu, en fazla yoğunluğun ise Pazartesi ve Salı günlerinde yaşandığını belirtiyor.
En çok retweetlenen tweetler
* 955 Retweet Murat Menteş :Bir lafı nerenden anlarsan orana girer
* 523 Retweet Rumuz Kutup Zencisi: Önce lafa bakarim laf mı diye, sonra söyleyene bakarım adam mı diye, sonra tekrar lafa bakar, yol boşsa karşıya geçerim...
* 403 Retweet Cüneyt Özdemir: Yeni uyanmış bebek kokusu; pimi çekilmiş mutluluk bombası!
* 91 Retweet Rumuz: 10uncukoylu
#internetolmasaydı, inter kararsız olurdu.
* 69 Retweet Rumuz: ogznakkoyunlu
iphone 5 i gördükten sonra tahminimce iphone 10 böle olacak.
20 dakikalık sanal röportajları ses getirdi
Twitter hesabını farklı kullanan isimlerden biri gazeteci Hıdır Geviş. Her hafta üç ünlü isimle Twitter üzerinden 20 dakikalık söyleşi yapıyor. 11 yıl Amerika'da kalan Geviş, Türkiye'ye dönüp memleketi bıraktığı gibi bulamayınca bir bocalama yaşamış. Bu açığı kapatmak için insanlarla Twitter üzerinden sohbet etmeye başlamış. Bu sohbetlerin içeriği zamanla sorulara dönüşmüş. İşte Twitter ortamında röportaj fikri böyle doğmuş. Geviş 'İçinde soru barındıran bu diyaloglar Twitter daki gazeteci arkadaşlarımla gerçekleşti. Bir süre sonra da haftada üç defa 22.30'da gerçekleştirilen röportajlara dönüştü' diyor. Hıdır Geviş'in röportaj yaptığı isimler arasında Ahmet Hakan, Ahu Özyurt, Ali Atıf Bir, Ali Çarkoğlu, Amberin Zaman, Behzat Gerçeker, Bejan Matur, Biricik Suden, Bülent Aras, Ceyda Karan, Deniz Ülke Arıboğan, Edibe Sözen, Elif Kavakçı gibi isimler var.
Ego problemi olan takipçi satın alıyor
Takipçi satın alanların sayısı günden güne artıyor. Hatta dünyaca ünlü starların Twitter hesabı için takipçi satın aldıkları üzerine kamuoyunda bir çok haber yer aldı. Takipçi alma avantaj mı yoksa dejavantaj mı? Rahim Aytunç bu soruyu şöyle cevaplıyor: 'Hiç bir durumda avantaj değil. Yasal olmaması bir yana, internetin her şeyi kayıt altında tuttuğunu düşünüldüğünde kişi bu durumun kendisi için ne kadar büyük bir sorun yarattığını anlayacaktır. Örnek; Bir iş başvurusu yapacaksınız, ama internette hakkınızda yazılmış bir çok olumsuz tweet var. İş görüşmesine gittiğiniz veya gideceğiniz işveren hakkınızda yazılanları okuyunca, acaba ne düşünecektir. Marka veya kişi, her kim olursa olsun güvenirliğinizi kaybetmek istemiyorsanız bu tür yollara başvurmamalı, sizi gerçekten takip edenlere karşı da güvenirliğinizi kaybetmemelisiniz' Peki kimler takipçi alıyor? Rahim Aytunç, ego problemi olan insanların takipçi satın aldıklarını söylüyor.
Facebook daha kalabalık
Twitter ve Facebook gibi sosyal medya mecralarının müptelalarını bulmak için kimsenin çok uzağa gitmesine gerek yok. Adım başı elindeki telefondan gözünü ayıramayan, bilgisayar ekrana gözü takılıp kalmış insan var. Üstelik bu müptelaları Facebookçu ve Twittercı olarak ikiyi ayırmak mümkün. Peki
Twitter ve Facebook arasında ne fark var? Sosyal medya kampanyaları geliştirme yönetimi danışmanlığı yapan Rahim Aytunç bu soruyu şöyle cevaplıyor; 'Türkiye'deki Facebook kullanıcı sayısı 37 milyonken Twitter 12 milyondur. Kullanıcı sayısında bile bu kadar büyük bir fark varken, kitlesel olarak fark olmaması mümkün değil. Çünkü Facebook daha kişisel
olarak kullanıma açıktır ve arkadaş listenizle, hayatınızın her ayrıntısını rahatlıkla paylaşabilirsiniz, paylaşımlarınıza göre de bildirimler alırsınız. Twitter ise daha sadedir ve paylaşım yönü daha kısıtlıdır.' Aytunç'a göre durum böyle olunca reklam verenler Facebook'u daha fazla tercih ediyor.
SENİN İÇİN SESİMİ 140 KARAKTERE SIĞDIRDIM
Sosyal iletişimi ne amaçla kullanıyoruz sorusunun cevabını ise Aytunç şöyle cevaplıyor:
'Bizde çoğunluk bir ünlüyü ve markayı daha yakından takip etmek, ona sesini duyurmak için kullanıyor. Marka üzerinden cevaplayacak olursam; müşteri ilişkilerini ilerletmek, müşterileriyle daha yakından ilgilenmek ve yaşanacak problemleri bir anda çözüme kavuşturmak için kullanılıyor'
 Bu yazı daha önce Yeni Şafak gazetesinde yayınlanmıştır:
http://yenisafak.com.tr/pazar-haber/twitterin-sifreleri-din-siyaset-ve-ask-30.09.2012-412275

Hiç yorum yok: