Ana içeriğe atla

Facebook'da Bonus Genç reklamlarıyla taciz edilmek

Online'da reklam yapmak o kadar başarılı sonuçlar veriyorki, bu yüzden bazı markaların artık ofline reklam mecralarındaki bütçelerinin büyük bir bölümünü online tarafa kaydırdıklarını biliyoruz. 

Online reklamlarda hedeflemeler ise, reklam mecrasını kullanan kullanıcıların verdikleri kişisel bilgiler doğrultusunda yapılıyor. 
Kişisel bilgilerimi bende Facebook ile paylaşıyorum ve üstelik yaşımı, cinsiyetimi, nerede oturduğumu, nerede çalıştığımı, ne yaptığımı vs en ince detaylarına kadar Facebook ile paylaşıyorum. Facebook da bana ait bu bilgiler doğrultusunda reklam verenlere, reklam yapmak istedikleri kişileri listeliyor ve diyorki; şu yaşta şu kadar kişi kullanıcım var, bu kullanıcılara reklam yapabilirsin. Reklamveren de bu kullanıcılar arasında kendi hedef kitlesine uyanlara belirlemiş olduğu strateji doğrultusunda reklam yayını yapmaya başlıyor. Böylece reklamverenin yaptığı reklam maliyeti çöpe değil, direkt olarak tekrar cebe atılmış oluyor.

Ama işte ne yazıkki online reklam mecrasını herkes bu şekilde kullanmıyor. Bunun yerine hedefleme yaparken sadece reklamın görüntülenmesini hedeflemiş olan markalar da yok değil. 
Örneğin Bonus Genç'in reklamıyla bu ara o kadar çok sık karşılaştımki artık bu reklama harcanan paranın çöpe atılmış olduğundan hiç şüphe etmiyorum. 

Aslında sadece çok karşılaşmak olarak değil, benimle alakasız olan bir ürünle bir defa bile karşılaşmış olmamla bile zaten bu markanın reklam stratejisindeki yanlışlığını, harcadığı paranın çöpe atılmış demek olduğunu da hemen anlayabiliyoruz.

Nedenini biraz daha açmam gerekirse: 
Bu reklamı yapılan ürünün kullanıcı yaş sınırı sitesinde de belirtildiği gibi 18-25 yaş arası, ben ise 30 yaşındayım ve bu reklamı hep görüyorum. En basitinden sadece yaş hedeflemesinin yapılmasıyla bile benim gibi 25 yaş üstü milyonlarca Facebook kullanıcısının bu reklamı görmesi engellenip, ayrılmış olan reklam bütçesinden para harcanabilmesi önlenebilirken, sadece yaş hedeflemesinin bile yapılmamış olması reklamda bir strateji doğrultusuyla ilerlenilmediğinin en büyük kanıtı.
Peki online alanda herhangi bir reklam strateji doğrultusunda ilerlenilmiyorsa neden reklam yapılıyor? Acaba amaç sadece o yıl için ayrılmış olan reklam bütçesini tüketmek mi?

Yorumlar