Ana içeriğe atla

Pranav Mistry: The thrilling potential of SixthSense technology



Muhakkak izlenilmesi gereken, dehşet bir video.
Videoyu Türkçe alt yazılı olarak da izleyebilirsiniz. Videodaki metinler ise aşağıda. Ama kesinlikle izlenilmeli.


Bu yolculuğa 8 yıl önce başladım, ve gerçekten de masamın üstündeki fare ile başladı.Onu bilgisayarımla kullanmak yerine, onun içini açtım. Çoğunuz bilirsiniz, o zamanlar,farelerin içinde bir top olurdu, ve iki tane tekerlek vardı ki bunlar bilgisayara topun ve ona uyumlu olarak farenin nereye gittiğini iletirlerdi. Her neyse, bu tekerlekler benim ilgimi çekti,ve daha fazlasını istedim, dolayısıyla arkadaşımdan bir fare daha ödünç aldım -- ona hiç geri vermedim -- böylece dört tane tekerleğim oldu. İlginç olan, basit bir şekilde, bu tekerlekleri farelerden çıkarttım ve onları bir çizgi üzerine monte ettim. Düzenekte birkaç iplik, makara ve yay da vardı. Yaptığım şey temel olarak iki dolarlık el hareketlerini algılayan bir hareket arayüzü cihazıydı. Ve, işte, yaklaşık sekiz yıl önce, 2000'de yaptığımsadece küçük bir alet ile fiziksel dünyada yaptığım her hareket dijital dünyada taklit ediliyor.
Fakat bu özel teknolojinin en ilginç yanı onu nereye giderseniz gidin yanınızda götürüyorolmanızdır. Etrafınızdaki bütün yüzeyleri ve duvarları arayüz olarak kullanmayabaşlayabilirsiniz. Kamera bütün hareketlerinizi takip ediyor. Ellerinizle ne yaparsanız yapın,yaptığınız hareketi anlıyor. Ve aslında, görüyorsanız, ilk versiyonla beraber kullandığımızrenkli kalemler de var. Herhangi bir duvarda resim yapabilirsiniz. Bir duvarda durup, üzerinde resim yapmaya başlayabilirsiniz. Ama burada sadece bir parmağı takip ertmiyoruz. Size iki elinizi de kullanma özgürlüğünü veriyoruz, öyle ki iki elinizi de bir harita üzerinde yaklaşmak veya uzaklaşmak için bir çimdik hareketi ile kullanabilirsiniz.Kameranın yaptığı işe gelirsek -- sadece, tüm resimleri alıyor -- köşe ve renk teşhisini yapıyor ve ve içindeki birçok küçük algoritmaya göre işliyor. Yani, teknik olarak, bu biraz karmaşık, ama bir anlamda size kullanması daha sezgisel olan bir çıktı veriyor.
Ama çoğunuz, yaptığımız çoğu iş fiziksel nesnelerle ilgili değil diyebilirsiniz. Aslında bir çok muhasebe hesabı ve döküman işleme vb şeyler yapıyoruz; onlar ne olacak? Ve birçoğunuz gelecek nesil tablet bilgisayarların piyasaya çıkması konusunda heyecanlısınızdır. Yani, bunu beklemek yerine, ben sadece bir parça kağıt kullanarak, kendiminkini yaptım. Burada yaptığım kamerayı çıkarmak -- Ve tüm web kameralarının içinde bir mikrofon olur. Ondan da mikrofonu çıkarttım, ve onu parmaklarımın arasına aldım -- mikrofondan bir ataş yapmış gibi -- ve bunu bir kağıt parçasına, etraftaki herhangi bir kağıda tutturdum. Yani dokunmanın sesi tam da dokunduğum zaman geliyor. Ama kamera aslında benim ellerimin hareket ettiği yerleri takip ediyor.

Yorumlar