Ana içeriğe atla

Teşekkürler Vodafone, Teşekkürler Sedat Ergin, Teşekkürler Hürriyet

Ağustos 2018'den bu yana Twitter'da, karşılaştığım #cinsiyetçi leri aşağıdaki tweetimin (Flood'da) altında topluyorum.



Bu çalışmamla birlikte küfürbaz #cinsiyetçi troller ve gerçek kişilerden geri bildirim olarak küfür ve kötü yorumları tepki olarak alsamda, inatla bu tweet akışını devam ettiriyorum. 

Tabii bu tweet akışının, bireysel ve toplumsal anlamda, yararlı bir uğraş olduğunu düşündüğümden dolayı, zamanım oldukça devam etmeyi de düşünüyorum. 

Düşüncem böyleyken, bugün Sedat Ergin'in "Kaşıkçı Cinayeti: İstihbarat Alanında Önemli İlkler Yaşanıyor" yazısını okumak için Hürriyet'e girdiğimde, yazarın adının hemen altında şu ibareyle karşılaştım.






Daha sonra ibareye tıkladığımda ise, yazıda cinsiyetçi içerik tespit edilmediğini belirten diğer ibare karşıma çıktı.





Gördüğünüz gibi bu bir reklam olsa bile, reklam fikrini bu kadar ince bir şekilde işlemiş olmalarından dolayı çalışmayı beğenmemek elde değil. 

Üstelik "dijital reklam, online reklam, dijital pazarlama, online pazarlama" denince tüm ekranı kaplayan ve kullanıcıyı bıktıran, markayı sevdirmek bir yana, tam aksine nerdeyse markadan nefret ettiren banner tarzındaki çalışmalara veya yazının sağında solunda sürekli yanıp sönerek dikkat dağıtan rengarenk reklamlara da gerek yokmuş.
Kırmızı Çizgi kadar basitlikte bir reklamla bile bir marka sevdirilebiliyor, kendine hayran bıraktırılabiliyormuş. 

Kendimi tutamayıp tekrarlamam gerekirse; fikrin kendisini, işleyiş biçimini ve kullanıcıyla etkileşime girme şeklini çok çok çok çok çok sevdim. Bu yüzden fikir sahiplerini alkışlıyor, nice güzel fikirleriyle daha karşılaşmayı umduğumu burdan kendilerine söylemek istiyorum.

Tabii fikre inanıp hayata geçiren Vodafone ve Hürriyet'i de ayrıca tebrik ediyorum.
Son olarak böylesine zekâ ürünü güzel çalışmaların artmasını diliyor, Kırmızı Çizgi'ye gerek kalmadan #cinsiyetçi davranışların, yazıların son bulmasını umuyorum.

Yorumlar